Så koselig at du fant veien til bloggen vår. Håper du finner den motivasjonen du søker.


26. oktober 2011

Info om infomøtet

En koselig leser etterliste mer info fra Voss, som nå foregår på Park Hotell Vossevangen.



Mitt infomøte og Stig sitt infomøte var veldig forskjellig. Men samtidig like. Stig fikk dag 2 dagen etterpå, mens jeg måtte vente i flere måneder på den avgjørende dagen.

Selve infomøtet er ikke så "farlig". Vi var ca 40 søkere + pårørende. En kan ha med max 2 pårørende med. Du får en perm, med masse info hvor en må tenke gjennom mål fram til operasjonen og i etterkant. Den får en til å sette spørsmålstegn, om en virkelig ønsker denne operasjonen.
Den inneholder oppskrifter på hvordan vi skal spise i etterkant, og litt råd om levevaner.

Leger og sykepleiere kommer opp på scenen og forklarer nøye hvordan operasjonen foregår, og forteller deg risikofaktorene og komplikasjonene som kan oppstå med denne operasjonen. Hva en kan forvente i etterkant. Sånn at du blir 100% sikker på hva du begir deg ut på. For der ER ingen returknapp her.

Etter dette møtet blir en delt opp i flere små grupper. Hver gruppe får en bruker som tidligere er blitt operert til å fortelle om sin opplevelse om operasjonen og livet etter dette. Det jeg husker best om min bruker, var at hun 1 år etter operasjonen ble mett av en steinfri sviske. Det var nok liksom. Mens Stig som satt ved siden av meg var vel operert da for 5-6 mnd siden og klarte da å spise mye mer enn det. Men jeg tror det og er litt forskjell på menn og damer da. Det var liksom "kurset".

Det er dag 2 som er dommedag. Da er alle undersøkelsene med bloprøver, veiing, røntgen og forhør hos leger og fysioterapaut og ernæringsfysiolog.

Stig og Wenche

Ingen kommentarer: