Så koselig at du fant veien til bloggen vår. Håper du finner den motivasjonen du søker.


21. november 2011

9 kilo ned siden 19.oktober.









Jeg syntes det går vannvittig tregt, men vet jo at det er best for kroppen og ikke minst huden min, at jeg går rolig ned. Men blir så utrolig misunnelig på de som raser ned i vekt. Vet om en som ble operert 1. nov og gikk ned 15 kilo på under 2 uker. Det er jo helt sprøtt egentlig, og sikkert ikke bra, men jeg og har lyst til det.
Jeg har prøvd meg på litt forskjellig mat nå, og funnet ut at jeg klarer å få i meg en hel banan uten å bli dårlig. Jeg kan spise havregrøt, lobnobs, tynt knekkebrød men leverpostei, uten å bli dårlig.
Ikke dårlig egentlig, bare sånn passe ekkel i magen.

Jeg hadde EN stor frykt før operasjonen, og det var at jeg ikke lenger kom til å tåle Pepsi Max.
Jeg har prøvd meg på normale slurker, mindre slurker, små slurker og bitte bitte små slurker, men ikke faen altså. Blir dårlig med en gang. Må bare kutte den ut for nå ihvertfall. Det var den ene tingen jeg sa at jeg aldri kom til å kutte ut. Ned, men ikke ut.
Men jeg må lye kroppen min uansett. Det er liksom ikke noe kjekt lenger å drikke Pepsi Max.
Men jeg ELSKER jo Pepsi Max'en min. Jeg er så avhengig av den. Den er min beste venn og følgesvenn. Har den med meg over alt. Når Stig spør om hvilken brus vi skal kjøpe, eller om jeg vil ha brus, så bare kikker jeg dumt på ham. Åh, ja, åh, ja, åh, ja, sier han da. Det var jo ett dumt spørsmål! Eh, ja? ...

Så var det snop og chips da. Har prøvd meg på det og. Ikke fordi jag har sånt søtbehov, men fordi jeg ville teste ut og prøve. Det har holdt med 2 biter sjokolade eller kanskje 5 flak med chips.

????

DÅRLIG igjen. Ut med driten, sier jeg. Vil ikke ha det i hus. Nå må jeg finne andre ting jeg kan kose meg med. Jeg er fæl å spise når jeg ser på tv, så har prøvd å se mindre på tv. Men nå kjøpte Sitg "V" og den er bare så bra. 2 sesonger er kommet ut og vi er halvveis gjennom eneren.

Gulrøtter og rømmedip med Holiday går fint med. Men litt av en jobb å tygge gulrøttene til mos da. Men det kan jeg kose meg med. 6 mini gulrøtter går ned før jeg kjenner at nå bør jeg stoppe.
Nå skjer det noe rart ned i der. Jeg blir ikke mett, og ikke dårlig, men noe annet.

Jeg har funnet ut at siden jeg ikke får noen metthetsfølelse, så skal jeg stoppe å spise når jeg ikke lenger er skrubbsulten. For sultfølelsen er der hele tiden, men den plager meg ikke lenger.
Er blitt vant til den nå liksom. Kjenner den bare om jeg kjenner etter.

Jeg og Stig skal på 2 julebord ihvertfall. Nå på lørdag 26.Nov og 17 Des.
Og jeg har bursdag 25. Nov. så mamma kommer her og skal feire med oss på torsdag og reiser hjem igjen på lørdagen.
Så er det rett på julebordet.

17. skal vi på Bellevue på julebord. Og jeg må enten kjøpe meg en ny kjole, eller gå ned ca 5 kilo til 17. Des.

TREDEMØLLE sier nå jeg !


Stig og Wenche

1 kommentar:

Mine betroelser sa...

Takk for det! Jeg er veldig impulsiv og skriver nok etter det og:-)