Så koselig at du fant veien til bloggen vår. Håper du finner den motivasjonen du søker.


12. desember 2011

Skrubbsulten igjen!

På tide å spise. Men hva skal jeg prøve meg på nå da. Det har gått fint hittil i dag da.
En skive med kokt skinke og jarlsbergost. Det som er vanskeligst med å være sulten hele tiden og aldri bli mett, er at jeg har en tendens til å spise for fort. Da blir magen sint på meg. Må hele tiden tenke meg om.
Hm. Litt ekkel i magen. Kan det være at jeg skulle spist bare en halv skive, og ikke en hel?
Eller er det pålegget? Eller spiste jeg for fort nå?




Stig og Wenche

7 kommentarer:

Anonym sa...

så slitsomt å bli sånn av kun 1 skive, skulle tro man iallefall kunne spise 2 skiver...er jo sulting dette..

Mine betroelser sa...

Det går faktisk fint, med 1/2 skive og, men en skal jo spise mer og mer for å utvide magesekken til normal størrelse igjen, etterhvert da. Så en kan få i seg det en skal av næringstoffer. Det er jo da det er viktig å spise riktig. Men det tar tid å lære seg. Men kroppen gir jo tydeligvis beskjed selv og.
Det jeg har problemer med er å vite hva som er sunn mat og ikke sunn mat.
Og sa snakker jeg ikke om hva som er sunnest av chips eller sjokolade, men av brokoli og blomkål f.eks. Eller en middag med rent svinekjøtt eller biff. Eller salat og brød.En skal visst helst ha litt av hvert.

Anonym sa...

Men er det ikke slik at man skal spise tynne skiver med masse pålegg på da? Jeg skjønner ikke helt hvorfor du har testet å spise både sjokolade og chips? Det skal du jo faktisk ikke ha... Tror det går best med de som følger helt til punkt og prikke det man skal spise.. Og går du bare på tredemøllen? Styrke er jo like viktig å trene..

No hørtes jo dette litt negativt ut.. Det er ikke meningen. Synes du har gått ned mye og der det godt både på mage og rygg! :) stå på videre!

Mine betroelser sa...

Jo, men det ender vel opp med bare pålegget. Men en skal jo ha fiberen i brødet og. Det er jo det som er viktig der. Men det hjelper ikke hvor tynne skivene er. Det er gjæren som får magen til å tulle seg.
Det er ikke en hel pose med chips da.Eller en gedigen sjokolade. Det er snakk om 2-3 chipsflak og 2 biter stratos. Jeg tenkte og at det går beste med de som følger planen til punkt og prikke ja, men når magen ikke vil ta i mot maten så må en jo prøve seg fram, til hva en tåler. Dette er forskjellig fra person til person.

Jeg er begynt med styrke og nå ja. Kun tredemølle, var bare i starten, når en ikke fikk trenet styrke.
Nå begynner jeg heldigvis å jobbe igjen på julaften, så da regner jeg med at jeg får bevegd meg nok i løpet av dagen.

Anonym sa...

Ja, men må du ha skive til frokost? Kan du ikke ha salat, omelett eller havregryn? Proteiner og kalium skal jo være viktig å få i seg.. Du skriver at det er "bare" 3 chips flak og 2 biter sjokolade.. Men det er slik at selv om man er slakeopr så kan man fint få i seg en sjokolade på 200 g hvis man bruker litt tid...

Anonym sa...

Og når du skriver at du skal begynne å jobbe på julaften og du da regner med du får bevegd deg nok I løpet av dagen, skal du ikke trene mer da?

Mine betroelser sa...

Jeg får forferdelig vondt i magen og masse luft av salaten. Jeg spiser bløtkokt egg, men klarer 1 egg, før jeg blir dårlig.Havregrynet utvider seg sånn at det holder med 2 ss. Men jeg spiser jo det jeg kan. Og prøver å variere så mye som mulig.
Jeg hadde aldri i verden klart 3 biter sjokolade en gang. Blir kvalm bare av tanken på sjokolade, eller annet søtt nå, som brunost, syltetøy og annet som smaker søtt.

Jeg skal både trene og jobbe. Døgnet kommer vel til å gå i ett, men trene trenger jeg for å så opp styrken og bygge muskler. Og det gir jo og energi.