Så koselig at du fant veien til bloggen vår. Håper du finner den motivasjonen du søker.


12. januar 2011

Drittlei kuren

Stig er allerede drittlei kuren han går på. Det blir så ensformig med bare kyllingfileet, ren biff eller fisk. 
Han hater fisk fra før av, eller som han sier; alt som kommer opp ut av havet kan de bare ha for meg.
Jeg skjønner ikke det for jeg elsker nesten alt av sjømat og spiser vel det meste av fisk og. 
Han spiser fiskeprodukter som fiskekaker og fiskepudding, men ikke ren fisk. 
Utrolig spør du meg for fisk er jo bare digg.
Jeg prøver å variere med forskjellige grønnsaker og vi prøver med masse mye grønnsaker og som vi har smakt før. Som Spinat, squash, Aubergine og Aromasopp.
Greit nok med krydder, men det finnes grenser der og. Det er ikke bare til å blande sammen noe liksom. det skal passe sammen og. Saus er jo helt utelukket nå. Og det er en liten potet eller en ss ris. Og ca 150 gram rent kjøtt, kylling eller fisk.
Og så er det da å fylle resten av tallerkenen med grønnsaker. 
Og gjerne grønnsaker og frukt til mellommåltidene og. Han er dritt lei gulrøtter og føler at han snart våkner med kanin tenner om morgenen. 
Eller på natten for min del da. Han står jo opp kl 03.30 for å gå på jobb. 
I dag var vi så lei at vi rett og slett kjøpte to bokser med Spagetti à la capri.
Ja! Tenk det du, at det gjorde vi. Og Gud så deilig det var!
Kommer sikkert til å merke det på vekten i morgen tidlig. 
Jada, vet vi bare skal veie oss en gange i uken, men skitt på. Her er det om å gjøre å sjekke at en IKKE går opp. Og da er det mye lettere å regulere det etter en eller to dager enn etter en hel uke hvor vi bare raser opp igjen i vekt. 
Sånn er det og sånn kommer det alltid til å være med oss to.
Uansett så har han vært kjempeflink. Jeg er så stolt av han. 
Begynner virkelig å se det på han nå at endel kilo er borte. 
Men jeg har jo kjent at mine kjære håndtak er borte da.  Må jo si at jeg savner de.
Jeg savner å kose med den gode myke magen:-) Joda, det er jo endel mage igjen, men den er ikke så vid lenger.

Ingen kommentarer: